Garantie

Vers van de kweker

95% van de door ons geleverde planten komen direct uit de kas van de kweker. Wanneer je jouw kamerplant onvangt is de kans groot dat deze plant de vorige dag nog in de kas stond. In uitzonderlijke gevallen kopen wij in via de veiling. Uiteraard leveren wij alleen planten van A1 kwaliteit (Flora Holland keuring voor de beste kwaliteit).


Leveringsgarantie

Wij besteden alle mogelijke zorg aan het opsturen van onze producten. Is de plantenbak of kamerplant toch beschadigd aangekomen?  Stuur ons een foto van de beschadiging en in overleg bekijken wij wat de beste optie is: omruilen of compenseren.


Garantie

Heeft je plant een ziekte gekregen? Wordt de plant minder mooi? Gaat de plant helemaal dood?
Dan is de kans groot dat de plant niet op de juiste plek staat of niet de juiste hoeveelheid water krijgt. Neem daarom contact met ons op als je iets vreemds ziet aan de plant. In veel gevallen kunnen wij je adviseren, zodat je daarna weer volop kunt genieten van jouw plant. 

Is jouw kamerplant toch in korte tijd overleden? Dan krijg je van ons korting op de volgende plant. 100% garantie is niet mogelijk, omdat de verzorging niet te controleren is. Soms is het verstandig om voor een andere plant te kiezen welke beter voor jou geschikt is. Daarom is de korting ook geldig op een andere huiskamerplant in dezelfde prijsklasse. Om voor garantie in aanmerking te komen ontvangen wij graag een foto van de kamerplant en het ordernummer. De korting is afhankelijk van hoe snel de plant is gestorven.

Wij staan als verkoper in voor de kwaliteit van al onze producten. Producten moeten namelijk wel beantwoorden aan de redelijke verwachting die je hiervan als klant mag hebben. Mocht er onverhoopt iets mis zijn, dan vernemen wij dat graag en gaan wij gezamenlijk op zoek naar een passende oplossing. Deze 'wettelijke garantie' geldt onverminderd eventuele extra aangeboden garanties.


Uitgesloten van garantie

Een kweekpot is bedoelt om een leefomgeving in de kwekerij te bieden. Maar zal op de langere termijn te klein zijn. De kweekpot moet de wortelkluit beschermen en is bedoeld om tot de eindgebruiker de wortelkluit bijeen te houden. Dit doel wordt ook behaald wanneer er een barst in de kweekpot aanwezig is.

Een kweekpot is daarom uitgesloten van garantie. Deze dunne plastic potten kunnen gebarsten zijn tijdens of voor transport. Wij adviseren altijd een plant te verpotten in een sierpot waardoor de kweekpot overbodig wordt.


Klachtenprocedure

123planten zal er alles aan doen om klachten te voorkomen. Mocht je toch niet tevreden zijn, neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op. Binnen 2 dagen na ontvangst van de klacht, ontvang je een reactie met antwoord op jouw klacht.

Vind je dat 123planten de klacht niet juist heeft opgelost of kan oplossen? Dan kan je bij een onafhankelijke partij een klacht indienen. Dit is mogelijk bij de geschillencommissie van het thuiswinkelwaarborg. Je kan deze benaderen via de volgende site: website van geschillencommissie. Tevens kan je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform